»
»

טיפוח וקידום עובדים בארגון

 
שם
דוא"ל
טלפון
נושא
 

 
 

 

גרפולוגיה בלימוד עצמי

פורטל גרפולוגיה מזמין אותך להרשם ולקבל כל שבוע שיעור קצר בגרפולוגיה אל המייל שלך.

שם פרטי
שם משפחה
דואר אלקטרוני *
גרפולוג/ית?
 

   

האם מטפחים את העובדים בארגון שלך? כמה פעמים חשבת שהגיע כבר הזמן להשקיע בעובדים כי הם הנכס היקר ביותר שיש לך?

איך לטפח ולקדם את עובדים שלך בדרך הטובה ביותר?

ניתן להעזר בגרפולוגיה לטיפוח עובדים וקידום פנים ארגוני בדומה לגיוס עובדים חדשים. ניתן לבחון בעזרת הגרפולוגיה שינויים פרסונליים מסוגים שונים בתוך הארגון. לעיתים קרובות המנהלים בארגון מזהים מצב בו למרות תרומתם של עובדים ותיקים ואיכותיים לארגון, עובדים אלו מתקרבים למיצוי תפקידם הנוכחי. רמת השחיקה של עובדים אלו הולכת וגדלה. לעיתים, עובדים אלו יוזמים את הבקשה לקידום או שינוי בתפקידם ולעיתים החשש של עובדים אלו מהמנהל או מתגובתו מונע מהם ליזום בקשה כזו.

כאשר המנהל הישיר או מנהל משאבי האנוש בארגון מזהה אפשרות לקדם או להעביר את העובד לתפקיד אחר, בדרך כלל תלווה לשינוי כזה שאלה: האם עובד זה אשר מתאים לתפקידו הנוכחי יתאים בהכרח לתפקיד אחר בארגון? האם עובד מתאים לנהל עובדים אחרים?

איך להעריך כישורי עובד בקלות ובהצלחה?

הגרפולוגיה מסוגלת לתת הערכה לגבי כישוריו של העובד ברמות שונות:

כישורים ברמה האישית וצורת הפעולה האופיינית כגון כישורים חשיבתיים, יכולת ניתוח, חוש מידה גמישות, יכולת לדייק, התמדה וכו'.

הכישורים ברמה הבין אישית כגון תקשורת בין אישית, כושר שכנוע, יכולת אמפטיה

כישורי ניהול כגון יכולת הובלה, יכולת גישור, אסרטיביות, ראיה תהליכית וכדומה

הפוטנציאל הגלום בו, זה שעדיין לא ניכר בעבודתו הנוכחית וכדאי לדעת על קיומו

מוטיבציה – מה מניע את העובד? מה יוצר אצלו מוטיבציה להשקיע ולהתמיד בארגון?

כיום, כשערכו של המשאב האנושי בארגון הולך ועולה, ידוע לכל כי משגה בקליטת עובד חדש או איבודו של עובד איכותי, עלולה לעלות לארגון ממון רב. , עלות טעות שכזו היא גבוהה יותר מעלות השכר החודשי של אותו עובד, היות והיא כרוכה בעלות הכשרה מיותרת, עלות ניהול מבוזבזת, הורדת מוטיבציה לעובדים מקבילים בארגון, בזבוז זמן לחונך, מידע שהולך לאיבוד לקוח שעלול להיות מאוכזב ועוד.

ההבדל בין גיוס ומיון עובדים לבין קידומם של עובדים בארגון הוא בעומק הניתוח ובהיקפו. כאשר נבחן עובד חדש, נבדוק את התאמתו לתפקיד המסויים מצד אחד וגם את התאמתו לארגון מצד שני. לדוגמא גורם שנבדוק עבור מועמד חדש אך אין צורך לבדוק לעובד ותיק יכול להיות השתלבות במסגרות. בדרך כלל נבדוק עבור עובד בארגון המועמד לקידום כישורים ופוטנציאל שעדיין לא באו לידי ביטוי במסגרת התפקיד הנוכחי, לדוגמא יכולת ניהולית.

איך למנף את הכישורים של העובדים?

בנוסף, באמצעות הערכה גרפולוגית של כישורי עובד ניתן גם להצביע על תחומים בהם קיים צורך בהוספה או הגברה של כישורים או מיומנויות לפי הגדרת הארגון. במקרה כזה הארגון יכול להציע לעובד מסלול פיתוח אישי והעצמת כישורים בדרכים שונות כגון: סדנאות לעובדים, קורסים מקצועיים, חניכה, אימון אישי ועוד.

___

לייעוץ מקצועי בנושא טיפוח וקידום עובדים ארגוני צור קשר או השאר/י פרטים בטופס משמאל ונחזור אליך בהקדם.

להמשך קריאה על פיתוח ושימור עובדים בפורטל ארגון

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

 
קידום בעבודה

מרבית העובדים מגיעים להתלבטות מקצועית משמעותית במהלך הקריירה. המאמר עוסק במסלולי קידום שונים אשר עומדים לפניך.

 

(עדכון אחרון: 01/07/2012)